2010. augusztus 2., hétfő

Fagyal-Ligustrum

Ezt a Fagyalt kb. 10 éve kaptam, egy sövény irtásból megmentve. Igen. 10 év elég idő lett volna, hogy legyen belőle egy komoly növény, de valami mindig közbe jött. A háromtörzsből kettő kiszáradt, a kutya letörte a növekvő ágakat, elrontottam az alakítást, stb.
Most itt tart. Tavaly előtt elkezdtem a halott részeket kiafargni, tavaly folytattam, idén is kéne kicsit dolgozni rajta. Közben rájöttem, hogy az alsó ágak szinte feleslegesek, nem illenek bele a képbe.

A halott részt még csipkézni kell és kezelni, mert évről évre korhad. Az idei esős időszakban komoly gombák jelentek meg rajta.

4 megjegyzés:

  1. Szia Balázs!

    Szerintem ne válj meg az alsó ágaktól, ha tálba fogod ültetni megbánod, hogy levágtad őket. Az ágak kicsit aránytalanok. A középső ágak (2 ág) túl vékonyak, a felső ág túl vastad.
    Jó az első két beállítás, előlnézetnek csak az gond vele, hogy így keresztezik egymást az ágak. Ami számomra megint nem szép. A halott rész is már nagyon jó kezd alakulni, ilyen termetű törzsnél eltart egy darabig mire szépen kialakítod.
    Mivel fogod kezelni?

    üdv:
    Bollesz

    ui: Sok sikert hozzá. Szép példány. Van benne fantázia és tele van lehetőséggel.

    VálaszTörlés
  2. Szia Bollesz!
    Megmondom őszintén azért érzem feleslegesnek az alsó két ágat, mert nagyon kinyúlik és túl közel van a gyökérnyakhoz. Nem marad üresség. De még az egész annyira képlékeny, hogy bármi lehet. Tavasszal kiemelem ebből a bödönből és meglátjuk. Addigra megpróbálom a halott részeket kialakítani. Még nem kezeltem semmivel, sem ezt, sem más növényt. Két lehetőség van, elsőre lehet, hogy megpróbálom kertészetben kapható mész-kén lével, de biztos, hogy jobb eredményt érnék el japán folyadékkal. Valószínűleg beruházok rá.
    Üdv: Balázs

    VálaszTörlés
  3. Igen, én is gondoltam rá, hogy beruházok egy olyan japán löttyre. Igazából nem tudom, mennyi ideig lehet eltartani. Annyi fám nincs, hogy egy egész elfogyjon.
    A mészkénlevezés után ugyanúgy belefolyik a víz vagy esővíz a résekbe, repedésekbe vajon? KOnzerválni konzerválja az elhalt részt, de meddig?

    VálaszTörlés
  4. Passz. Nem használtam még soha mészkénlevet. Annyit tudok, hogy azért ezt a kenegetést évente meg kell ismételni, ahogy a fa dolgozik, újabb repedések jelennek meg rajta. Az is biztos, hogy a gyantás növények jobban bírják a jinezést, illetve a jin jobban ellenáll az időjárás váltakozásainak, mint egy lombos fa esetében. De még egyszer mondom, nem tudom, nincs tapasztalatom.

    VálaszTörlés