2011. június 8., szerda

Gyertyán erdő hajtásmetszés

Április közepén mutattam ezt az erdők, akkor állt össze. Azóta eltelt másfél hónap alatt sokat lendült előre. Olyannyira, hogy 6-8 leveles hajtásokat hozott, ezeket már metszeni kell, különben elszalad, a vékony ágak nagyon megvastagodnak, a drót bevág.


Emlékeztetőül az áprilisi állapot. Alapmetszés, alapdrótozás után. Sok részlet szorul még alakításra, korrekcióra, de amíg nem hajtott ki, várni akartam. Most, hogy szinte mindenhol rügyek, hajtások törtek ki, már lehet korrigálni.


Ez a friss állapot, még a "fésülés" előtt. Jól lehet látni, hogy mekkora hajtások és mekkora levelek jöttek rajta. A levelek méretének csökkentése, az ágrendszer finomítása és sürítése még legalább 3-5 év.


Hajtás metszés után, az eredeti kontúrt kezdi visszanyerni, de még sok munka van vele. Bár a képeken nem látszik, de némi drótozással korrigáltam a friss a hajtásokat. Egyelőre ennyi, ha erőteljesen növekszik, még augusztusban lehet hajtást metszeni. Hálásan reagált a közegre, ami akadama, liapor és zeolit keveréke, egyenlő arányban és valószínűleg a hosszú hatású műtrágya is jót tett neki. Ez egy hathónapos lebomlású granulátum, idén már nem kell trágyázni. Viszont a csapadékos időnek hála kezd a lisztharmat terjedni rajta. Ha végre nem esik, permetezni kell mindenképpen.

2 megjegyzés:

  1. Mennyire mennek össze a levelek? Én nem tapasztaltam, hogy ténylegesen olyan jól működik, mint pl. a szil esetében.Egyébként írigykedek az erdődre, nekem még sajnos nincs, jó lenne egyszer élőben látni

    üdv
    Attila

    VálaszTörlés
  2. Gyertyánnál eddigi tapasztalatok szerint a levélmetszés és hajtásválogatás segítségével felére, harmadára vissza lehet szorítani a levelek méretét. Az első hullámban, kihajtáskor apróbb leveleket hoz, majd a 3., 4. levéltől kezd el nagyobb lepedőket hozni. Hajtásmetszésnél az első 3 levélre metszek vissza, levélmetszésnél meg mindent levágok. Itt a képeken ez nem látszik jól, nem makróztam.
    Szólsz mikor jönnél, kávéval tudlak várni bármikor. Esetleg egyik nap meló után, ha nem sietsz haza ...

    VálaszTörlés