2012. december 10., hétfő

Kőris átdrótozva

Úgy néz ki év vége felé Kőrisek kerülnek előtérbe. A következő shohin méretű Virágos kőrist neveztem a Bonsai és Siuseki Mustrára, de érthető okokból nem került be, kaptam viszont egy nagyon jó kritikát, aminek segítségével tovább tudom gondolni a növény jövőjét. Kezeletlen sebfelületek és kicsit kusza ágrendszer volt az alapvető problémája a növénynek, túl azon, hogy a jelenlegi tál nem jó hozzá. Átültetni nem fogom télen, de drótozni a legjobb ilyenkor. A lomb már lehullott, a rügyek még alszanak, nehezebb letörni őket, mint tavasszal. Így néhány órás munkával átdrótoztam.

Előtte:



Utána



Alapvetően nem akartam a növény habitusán változtatni, csak kicsit kompaktabbra húztam a koronát, miközben az eredetileg felfelé törő ágakat inkább lefelé irányítottam. Közben azért figyeltem arra is, hogy naturalisztikus jellegét megőrizze.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése