2012. december 9., vasárnap

Kőris shitakusa

Pár hete gyűjtöttem több tucat Virágos kőris magoncot. Mind egy-két éves, magról kelt. Önmagában nyilván nagyon sok idő lenne, hogy akár shohin méretű bonsait neveljek belőle, de marokszámra ültetve mutatós hangsúlyozó elem lehet belőle. Nem vagyok benne biztos, hogy hívható shitakusa-nak, de a szerepe azonos. A tálakat még egy éve készítettem, Bálint barátom segített a kiégetésben. 

A feladat nehézségét az adta, hogy a pár mm vastag (vagy inkább vékony) törzseket hogyan rögzítsem fixen, úgy, hogy pozicionálni is lehessen őket. Némi tanakodás után arra jutottam, hogy egy műanyag hálón keresztül rögzítem őket. Idővel majd belegyökeresedik, de ez sem baj, így majd egyben lehet kezelni átültetésnél. Ha pedig megvastagodik a háló fölött a törzs, akkor még az is előfordulhat, hogy egy mutatós, összefüggő nebari alakul ki. A hálót ezek után a nagy vízelvezető lukakon keresztül rögzítettem.





Igazán majd mohával fedett talajfelszínnel lesz szép, őszi, sárga lombszín mellett ...




A második beültetés pont az első ellentéte. Míg az hangsúlyosan vízszintes irányú volt, ez erősen függőleges. Itt azért könnyebb volt a törzsek rögzítése, nem kellett trükközni.



A tál "szerény" díszítése.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése