2013. március 15., péntek

Galagonya alapmetszés No2. - rajzban

Sok mindenre számítottam az idei tavasszal kapcsolatban, de arra nem nagyon, hogy azért nem tudok drótozni, mert hó alatt lesznek a növények. Mondta ugyan a meteorológia, hideg lesz, meg hó, de reméltem, hogy mint oly sokszor, nem válik be a jóslat. Bevált...

Amíg kiszabadul mindenki és minden a hó alól, addig rajzban gondoltam megvalósítani az alapmetszést, folytatni az első részt.

A második Galagonya egy jóval finomabb vonalvezetésű, reménybeli bunjin. Eredetileg egy kéttörzsű növény volt (a majdani 3. rész főszereplőjével együtt), de úgy nem volt elég karakteres, sosem lett volna szép bonsai.


"A" nézet, a vonalvezetés a néző felől homorú, mélységet adva a kompozíciónak, a csúcs a néző felé bólint.


A "B" nézetből szintén homorú a vonalvezetés, de a csúcsot át kellene billenteni. A bal oldali  vastag ágat, vagy törzset nem érdemes megtartani, mert nagyon egyenes a törzs többi részéhez viszonyítva, nem illik bele a képbe.


A "C" nézet szintén az alapján lett kiválasztva, hogy a vonalvezetés homorú legyen a néző felé. Ebből a nézetből a csúcs is felénk bólint.


Végül némi mérlegelés és a dőlésszögek próbálgatása után az "A" nézet egy változata mellett döntöttem. A rajzon jól látszik, hogy a csúcs finoman a gyökérnyak fölé került, egyensúlyba hozva ezzel a kompozíciót. Egy rusztikus kerek tálat képzelek el hozzá, dísztelen, mázatlan kivitelben, ami szerintem kiemeli a törzs finom vonalait.

 

2 megjegyzés: