2013. június 11., kedd

Szil yose ue

2009. októberi gyűjtés! Ezen magam is meglepődtem, mikor visszakerestem a régi képeket. Így nézett ki, elképesztő! A növény fele kiszáradt, de ez nemhogy ártott a koncepciónak, inkább letisztult. Közbenső képek nincsenek az eltelt 3,5 évről. Annyit tudok, hogy tavaly előtt került bele ebbe a kék mázas tálba, hogy ne műanyagban legyen és szokja a laposat. Nem volt időm vele foglalkozni ez eddig, se idén, se az elmúlt 3 évben. Ez látszik leginkább a növekedésen. Én eredetileg nem ilyen stílusban képzeltem el, de azóta megismertem Nicola Crivelli munkáit, ami egy komoly impulzus volt, vagy van. Nagyon tetszik ahogy megfogja egy-egy növény hangulatát, az ahogy egységként kezeli a bonsaiokat.

Ennek a Szilnek a habitusát leginkább a nagyon hosszú vékony, nagyon vékony, kecses hajtások határozzák meg, a szellős ágrendszer és a gyökérből egy irányba dőlő törzsek. Ezt szerettem volna a maga puritánságában megmutatni, minél kevésbé éreztetni az alakítás nyomait. Wabi sabi!

2009. október

2013. június




Kipucolva, szép hosszú törzsekkel. Később szeretném egy minimalista tálba áttenni, valahogy így, ahogy a lenti rajzon látszik. Vagy ilyen világos, vagy földszerű sötétbarna színben, ami a smaragd zöld mohával szépen harmonizál.


Végül egy kis video, just for fun.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése